Lediga tjänster

Ekonomiassistent till bolag i centrala Göteborg

  • Tjänst nr: 3629
  • Publicerades: 2018-12-04
Ansök här Skriv ut Tipsa en vän
  • Tjänst nr: 3629
  • Publicerades: 2018-12-04

Ansök här Skriv ut

Arbetsbeskrivning
Vill du ingå i ett team där ett gott samarbete och ett trevligt arbetsklimat värderas högt? Till ett uppdrag söker vi en ekonomiassistent till ett bolag centralt beläget i Göteborg. Uppdraget beräknas starta omgående och pågå fram till slutet på mars.

Dina arbetsuppgifter innebär bl. a. registrering av leverantörsfakturor, bokföring av in- och utbetalningar, bankavstämningar. Du kommer också vara behjälplig med övrigt tillkommande arbetsuppgifter så som hantering av post.

Erfarenhet
För att lyckas i rollen som ekonomiassistent bör du ha någon typ av erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du ska ha en god förståelse för redovisningens grunder samt ett stort intresse för siffror i allmänhet. Vidare har du goda kunskaper i Excel och god kunskap inom både det svenska och engelska språket.

Personliga kvalifikationer
Som person är det viktigt att du är prestigelös och beredd på att hugga i där det behövs. Bolaget och teamet i fråga lägger stor vikt vid ett gott samarbete och det är därför ett måste att du också delar dessa värderingar. I övrigt kommer du som är flexibel, noggrann, strukturerad, ödmjuk och analytisk trivas bra med övrig grupp och arbetsuppgiftern

Ansökan
Välkommen in med din ansökan snarast! Frågor gällande uppdraget besvaras av Lisa Andersson eller Olivia Engberg. Se kontaktuppgifter nedan.

Kontakt
Lisa Andersson, landersson@contaplus.se, 0729828200
Olivia Engberg, oengberg@contaplus.se, 0737381867